Poliklinika Perić-StaničićTrebam li pregled štitnjače?

Umorni ste i malaksali? Nervozni ste i osjećate ubrzan rad srca? Moguće je da imate poremećaj funkcije štitnjače!

Specijalistički pregled štitnjače uključuje pregled hormona štitnjače, baždarenje terapije hipo i hipertireoze, evaluaciju čvorova u štitnjači.

U našoj Poliklinici pregled štitnjače vrše dvojica ultraspecijalista za bolesti štitnjače s gotovo 30 000 pregleda bolesnika.

Liječnici

Cijena

• Prvi specijalistički pregled štitnjače – 300 Kn
  • Kontrolni specijalistički pregled štitnjače – 200 Kn

Preporuke

Prije naručivanja na pregled štitnjače potrebno je odrediti serumsku razinu TSH, a po mogućnosti i FT4 (suradna ustanova Poliklinika Breyer – popust 5%  za pacijente Poliniklinike Perić-Staničić)

Bolesti štitnjače

Štitnjača je žlijezda s unutarnjim izlučivanjem smještena u prednjoj vratnoj regiji. Njena glavna funkcija je proizvodnja i lučenje hormona štitnjače – T4 i T3. Specijalistički pregled štitnjače u prvom redu služi za kontrolu funkcije štitnjače, a u slučaju pojačanog ili oslabljenog lučenja hormona, i korigiranje njihove razine. Naime, razina hormona štitnjače u krvi je izrazito važan faktor u reguliranju metabolizma gotovo cijelog tijela. Čak i blagi poremećaj njihove koncentracije može uzrokovati simptome hipometabolizma (prvenstveno kao umor, malaksalost, dobivanje na tjelesnoj težini, oticanje u području lica i udova), ili hipermetabolizma (tahikardiju, tremor, “ubrzanu probavu”, ubrzan gubitak tjelesne težine, poremećaj ciklusa).

U prošlosti je glavnina bolesti štitnjače bila prouzrokovana nedostatnim unosom joda (gušavost). Otkada je Hrvatska postigla dostatnu razinu unosa joda u populaciji najveći dio bolesnika oboljeva od kroničnog autoimunog tireoiditisa (Hashimotov tireoiditis). Sama po sebi, ova bolest ne uzorokuje velike probleme za organizam, ali u dobrom dijelu slučajeva, može dovesti do oslabljenog rada štitnjače, hipotireoze, koju bi svakako trebalo kvalitetno i precizno liječiti. Dobro izbaždarena terapija hipotireoze rezultira dobrom regulacijom metabolizma, praktički bez razlike u odnosu na zdravu štitnjaču!

Druga vrsta problema koje štitnjača može uzrokovati su čvorovi u štitnjači. Iako je najveći dio čvorova bezbolan i bolesnicima ne pravi nikakve probleme, na žalost u malom broju slučajeva čvor može biti maligan. Iz ovog razloga se u određenim slučajevima preporuča učiniti ultrazvuk štitnjače. Svrha specijalističkog pregleda jest također i procijeniti koliko su ultrazvukom ili drugim metodama eventualno otkriveni čvorovi suspektni na karcinom. U određenim slučajevima se ordinira i citološka punkcija koja je gotovo idealna metoda za razlikovanje dobroćudnog od zloćudnog čvora.